Trec zilele-n goană – La ţanc

Recunosc că, mai ales din lipsă de timp, nu intru prea des pe site-ul revistei electronice Suspans. Dar în dimineaţa asta am făcut-o, cum s-ar spune, tocmai la ţanc. Adică exact în momentul potrivit ca să am un şoc, fiindcă numele meu umplea în exclusivitate rubrica intitulată „comentarii recente”. După ce ochii mei, ajunşi instantaneu cât cepele (poate şi fiindcă omisesem să-mi pun ochelarii) şi-au regăsit dimensiunile normale, am luat-o, cum zicea un fost şef de-al meu, pe firu’ apei, să văz ce ispravă notorie sau, mai puţin probabil, ce faptă măreaţă oi fi săvârşit fără să ştiu. Dar mi-a venit inima la loc văzând că nu mă încadram în primul caz şi, în acelaşi timp, am simţit, recunosc, o vagă dezamăgire fiindcă nu mi se potrivea nici al doilea. Era vorba doar de un concurs banal: cinci exemplare din Sfidarea, prin tragere la sorţi, celor care răspund corect la o întrebare primită pe mail; şi pare-se că întrebarea se referea la numele traducătorului.
Deh, e bine că traducătorilor li se face măcar reclamă, că, de altminteri (adică în privinţa plăţii), în ochii majorităţii editorilor ocupă o poziţie similară cu celei de-a cincea roţi de la căruţă. Uneori mă gândesc că am luat locul actorilor ambulanţi de odinioară. Întâi traducem şi pe urmă umblăm cu mâna-ntinsă ca să ne primim banii, alegându-ne uneori cu replici tăioase mascate sub o spoială micrometrică de amabilitate (Daca as fi avut vesti [despre plată], fara indoiala ca le-ati fi aflat si dvs.) şi îndulcite de câte un adaos îndatoritor (Mulţumiri încă o dată pentru efortul depus.). De parcă mulţumirea (fie ea pentru efortul depus sau pentru înţelegere) ar fi o monedă acceptată la plata facturilor! Noroc că-ncep să am şi însuşiri demne de o cerşetoare: obraz gros şi obiceiul de a reintra cu nonşalanţă pe fereastră după ce am fost dată afară pe uşă. (Cam aşa decurg Jocurile Foamei pentru traducători, în ediţie autohtonă.)

Categorii: traduceri

Navigare în articol

2 gânduri despre „Trec zilele-n goană – La ţanc

  1. un blog foarte frumos,felicitari!

  2. Merci, deşi presupun că felicitările nu-s sincere – comentariul e pentru reclamă 😛

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

