Comemorare

2 martie 1915 – 25 ianuarie 2008

— Crezi în Dumnezeu? m-a întrebat, când aveam 24 de ani, o cucoană simandicoasă (cunoştinţa unei cunoştinţe).
I-am răspuns cu sinceritate:
— Nu ştiu.
Şi a fost oripilată.
— Cum se poate să nu ştii la vârsta asta?!
Nu-mi amintesc ce i-am răspuns, sau dacă m-am ostenit să-i răspund.
Dar ştiu că se poate să nu ştiu – chiar şi la vârsta asta.
N-am primit educaţie religioasă, nu sub forma îndoctrinării. Ai mei mi-au răspuns la întrebări fără să-ncerce să mă convingă că e albă sau neagră şi m-au lăsat s-o iau pe ce cărare vreau. Şi am luat-o pe două – adică sunt două, se tot întâlnesc şi se tot despart, şi eu merg înainte, când pe una, când pe alta, fără să fiu vreodată convinsă că am luat-o pe drumul bun.
Oricum, nu ştiu să fac pomeni şi parastase. Ai mei nu făceau. Nici măcar bunica, cel puţin nu în vremurile de care-mi aduc eu aminte. Dădeau de pomană ce, când şi cui credeau de cuviinţă.
Asta ştiu să fac şi eu. Şi, mai nou, aprind candele virtuale. Una arde azi, fiindcă s-au împlinit opt ani de la moartea mătuşii mele.

verojurnal

Pentru că mâine dimineaţă se împlinesc 7 (şapte) ani de când ea nu mai e printre noi…

Vezi articol original

Categorii: jurnal | Etichete:

Navigare în articol

Comentariile sunt închise.

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

